Jak stworzyć logo, które odniesie sukces?

20863677_1664684246889629_2931929832069649691_o

Powszechnie mówi się że dobra firma zaczyna się tam gdzie jej logo. Czy to prawda?

Każda firma, której zależy na odniesieniu sukcesu i zyskaniu popularności nie może prowadzić swojej firmy bez identyfikacji wizualnej czy m.in. loga.

Nie ma znaczenia czy jesteś duży przedsiębiorstwem, korporacją i mikrofirmą. Ważne, że chcesz mieć znak który będzie Cię wyróżniał.

Projektowanie loga jest niezmiernie ważną kwestią.

Dlaczego?

Logo decyduje o tym jak inni Cię postrzegają natomiast niekoniecznie czym się zajmuje dana firma czy kim jest właściciel. Oczywiście czasami to właśnie w tym znaku graficznym ukryty jest przekaz działalności firmy, ale pojawia się to nie zawsze.

Zazwyczaj logo firmy to znak graficzny (grafika) i krótka nazwa, co ułatwia sprawę projektowania identyfikacji wizualnej. To o czym trzeba pamiętać przy tworzeniu loga to, że będzie to narzędzie promocyjne Waszego biznesu. Do jego projektu trzeba podejść bardzo rzeczowo, zbędne jest jakiekolwiek emocjonalne podejście.

Logo będzie wizytówką firmy, będzie ją „reprezentować”, dlatego ważne jest aby już w fazie projektowanie zastanowić się jakie cele przed nim stawiasz, co będzie w nim najważniejsze, jakie mają być odczucia odbiorcy. Również kolory logotypu odgrywają dużą rolę.

Logo to najczęściej sygnet i logotyp. Ale może też składać się z samego sygnetu lub logotypu.

Pamiętaj logo projektujesz dla innych nie dla siebie!

Nie musi się Tobie podobać kolor czy czcionka, ważne by podobało się klientom.

To co również jest kluczowe w fazie tworzenia loga to, że musi się one wyróżniać się na tle konkurencji. Zgodnie z hasłem Wyróżnij się albo zgiń.

Ważne by przy tworzeniu dokładnie przeanalizować identyfikacje wizualną firm konkurencyjnych, stworzyć sobie taką listę rzeczy zabronionych. Jeżeli konkurencja stawia na kółeczka Ty postaw na inne figury geometryczne itd.

Jeśli nie masz żadnego pomysłu jak powinno wyglądać Twoje logo to koniecznie poszukaj inspiracji. Nie ograniczaj się tylko do marek konkurencyjnych. Warto spojrzeć na firmy z poza Twojej branży, a może masz jakąś ulubioną firmę?

Dobre logo musi być ładne i estetyczne. Klient musi na nie patrzeć z przyjemnością.

Logo powinno być ciekawe a zarazem zgodne z tematyką firmy. Musi opowiadać o jej dzielności, dla kancelarii notarialnej nie umieścimy w logu klauna.

Nie możemy tylko kierować się designem. Logo powinno być również w marę możliwości czytelne. Musimy pamiętać, że będziemy go wykorzystywać na papeterii firmowej, wizytówkach, bilbordach czy stronie internatowej. Musi wyglądać ładnie i czytelnie w każdej postaci

Logo to najważniejsza inwestycja firmy, która będzie wykorzystywana przez lata, dlatego nie warto na niej przesadnie oszczędzać.

Chcesz otrzymywać informacje o naszych najnowszych promocjach?
Zapisz się do naszego newslettera i odbierz 20% rabatu na zamówienie.

ZAPISUJĄC SIĘ DO NEWSLETTERA ZYSKUJESZ:

  • 20% rabatu na zamówienie
  • informacje o nowościach
  • dostęp do unikalnych promocji